HFI – Interesseorganisation for handelsskolernes ledelser – står bag den fælles kampagne for de erhvervsrettede ungdomsuddannelser hhx og HG, som alle landets handelsskoler er gået sammen om.  Kampagnen er bygget op om et co-branding samarbejde med SAS,  Danske Bank, Home, The Body Shop, Expert, Sonofon og Amnesty International. Under konceptet “Who is the boss”, har de unge mulighed for via en konkurrence, at blive chef i 2 dage. De 7 brands giver anerkendelse til uddannelserne, der pt. lider under lav anerkendelse i målgruppen, og samtidig signalerer vi tydeligt at   uddannelserne åbner mange døre – også til lederstillinger. Kampagnens medievalg er bredt og indeholder: biografreklame, tv-reklame, viral, kampagnesite, blogs, adwords, bannere, SMS,  ringetone, events, plakater, annoncer, flyers og PR. Opgaven er vundet i bureaukonkurrencen med fire andre bureauer. “Vi valgte gefühl, fordi de evnede at kombinere nytænkning i form af  co-branding med en kampagne, der fokuserede på de unges  medie-vaner, så som viral markedsføring, sms, konkurrencedeltagelse, blogs og humor i form af kampagnens bærende reklamefilm” siger Hans Jørgen Wulff, formand for kommunikationsudvalget hos HFI.

Resultater
Kampagnen er en store succes på alle fronter. Høj deltagelse i konkurrencen, 7 unge bosser der imponerede virksomhederne, overvældende megen omtale i medierne, og en kampagne der har haft høj indvirkning på de unge. Post-test på kampagnen viser en kampagneerindring på 53 % hos målgruppen og kampagnen scorer meget højt på parametre som relevant, troværdig, sjov, god, spændende og seriøs. Testen viser endvidere høj word-of-mouth effekt, som viser at hver 5. ung har talt med andre om kampagnen. Anerkendelsen af primært hhx er også steget. Analysen viser en stigning på 18 %, som giver uddannelsen bedre karakter end før kampagnen. Det blev ligeledes en meget omtalt kampagne i medierne. Med 7 Tv-indslag, ca. 60 artikler i aviser og ugeblade, radiointerviews og omtale på mange websites og blogs, har vi også fået skabt højt kendskab til kampagnen hos forældre og influenter. Kampagnen og konkurrencen kører derfor igen i 2007/2008 i fornyet form.

TILBAGE TIL OVERSIGT
Whos the boss år 1 « gefühl

Tilmeld dig vores nyhedsbrev,
og følg med hos gefühl!

Vi er stolte af vores arbejde, og det er på tide at dele det med jer. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, holder vi dig opdateret på, hvad vi laver i gefühl og på udviklingen i og omkring gefühl. Vi deler spændende cases, interne nyheder, og vi gør plads til at informere om de nyeste trends og tendenser.

Vores nyhedsbrev udkommer 4-6 gange om året. Vi vil bestræbe os på at levere indhold, så du har lyst til at hænge ved, men du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Vi håber, at du har lyst til at følge med.