År 2 for handelsskolernes kampagne “Who is the boss” for ungdomsuddannelserne hg og hhx byder på fornyelse over hele linjen. Kampagnens første år var en stor succes på alle fronter, og det overordnede koncept kører videre. 6 elever fra 8.,9. eller 10. klasse har mulighed for at vinde 3 dage som boss hos kampagnens Co-brand partnere. Ellers er alle kampagnens elementer nye ligesom samarbejdet med Ledernes Hovedorganisation. De giver de unge et Lederkursus inden de skal være boss, og vil sidde standby ved en særlig hotline, mens de unge bosser er i arbejde. De 6 co-brands i kampagnen er også nye og er nu: Kilroy Travels, MTV, Telia, Dansk Røde Kors, H&M samt McDonalds. Kampagnen vil blive markedsført via følgende medier: Biograf, tv, div. ungdomsmagasiner, SMS, kampagnesite, blogs, bannere, adwords, outdoor, flyers, ringetone, go-card og PR.

Resultater
Kampagnen har også i år 2 haft god effekt. Med en kendskabsgrad på 66 % i målgruppen med 53% sidste år, samt en ”hjulpet erindring” på 82%, har vi opnået et meget højt kendskab. Desuden har 90 % af målgruppen en positiv indstilling til hele kampagnen. Vi har derimod formået at skabe en velkendt og populær kampagne hos målgruppen. Kampagnen formår også andet år, at få skabt word-of-mouth effekt hos målgruppen. Næsten 1/3 har talt med andre om kampagnen. PR var et vigtigt element for at ramme forældregruppen og igen i år, formåede vi at få skabt megen omtale af kampagnen i medierne. Der har været 19 minutters omtale i radio, 31 minutter på TV, 20 artikler i trykte medier og en del omtale i online medier som fx Arto og DR Update. Samlet markedsføringsværdi skønnet til ca. 2,9 mio. kr.

TILBAGE TIL OVERSIGT
Whos the boss år 2 « gefühl

Tilmeld dig vores nyhedsbrev,
og følg med hos gefühl!

Vi er stolte af vores arbejde, og det er på tide at dele det med jer. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, holder vi dig opdateret på, hvad vi laver i gefühl og på udviklingen i og omkring gefühl. Vi deler spændende cases, interne nyheder, og vi gør plads til at informere om de nyeste trends og tendenser.

Vores nyhedsbrev udkommer 4-6 gange om året. Vi vil bestræbe os på at levere indhold, så du har lyst til at hænge ved, men du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Vi håber, at du har lyst til at følge med.