Tredje år for handelsskolernes kampagne ”Who is the boss” for handelsgymnasiets hhx, byder igen på fornyelse på mange fronter. Alle kreative elementer er fornyede, medieplanen er  forbedret på baggrund af learnings fra de sidste 2 år, og 6 nye co-brands er med i kampagnen. Årets co-branding partnere er: TrygVesta, DSB, Justitsministeriet, Urban, Red Barnet og Microsoft. Kampagnen kører fra uge 44 i 2008 og kulminerer i uge 3 og 4 i 2009, hvor 6 unge folkeskoleelever skal være boss i 3 dage i de 6 virksomheder og organisationer. Som noget nyt i år, skal de unge, efter de har været boss, være talere på en konference afholdt sammen med Ledernes Hovedorganisation med temaet ”Ledelse set fra en teenagers synspunkt”.

Kampagnen bliver markedsført via en bred medieplatform som bl.a. indeholder TV, biograf, online banner, profil på arto.dk, kampagnesite, outdoor, go-card og sms.

Resultater
Kampagnen har virkelig formået at trænge igennem hos både målgruppen og medierne og dermed har vi fået skabt den ønskede word-of-mouth effekt.
Samtidig formår kampagnen at skille sig positivt ud i forhold til hvordan man traditionelt har markedsført uddannelser i Danmark.

- Kampagneerindring: 88 % hos målgruppen

- Imageforbedring: 18 % af målgruppen er mere positive overfor
uddannelsen end før kampagnen startede

- Word-of-mouth effekt: 32 % har talt med venner, familie  og
klassekammerater    om kampagnen

- Næsten halvdelen af alle unge I målgruppen, siger at de vil deltage,
hvis kampagnen kører igen. Vi har altså skabt et koncept som de
unge har taget til sig og ønsker at involvere sig i.

- Kampagnen har fået  37 % af målgruppen til at overveje at tage en
uddannelse på Handelsgymnasiet efter at de har oplevet
kampagnen.

- Kampagnen har fået omtale i pressen svarende til et beløb der er
dobbelt så stort som mediebudgettet.

 

TILBAGE TIL OVERSIGT
Whos the boss år 3 « gefühl

Tilmeld dig vores nyhedsbrev,
og følg med hos gefühl!

Vi er stolte af vores arbejde, og det er på tide at dele det med jer. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, holder vi dig opdateret på, hvad vi laver i gefühl og på udviklingen i og omkring gefühl. Vi deler spændende cases, interne nyheder, og vi gør plads til at informere om de nyeste trends og tendenser.

Vores nyhedsbrev udkommer 4-6 gange om året. Vi vil bestræbe os på at levere indhold, så du har lyst til at hænge ved, men du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Vi håber, at du har lyst til at følge med.