Gefühl er for 4. år i træk reklamebureau for Københavns Universitet, med fokus på den årlige branding & åbent hus kampagne. I år viderefører vi det webbaserede videokoncept vi udviklede forrige år, hvor Københavns Universitet åbner dørene op for livet på KU, med alt hvad det indebærer af sorger og glæder, udfordringer og sejre, socialt liv og faglighed.

I år er der fokus på 6 studerendes første-gangs-oplevelser på KU. Udstyret med hver deres kamera dokumenterer de 100% autentisk deres studieliv og refleksioner over 10 store første-gangs-oplevelser som studerende.

Kampagnen indeholder kampagnesite, App samt outdoor og online elementer.

Online har vi arbejdet taktisk med medier som Adwords, Facebook Ads, OpenAd Exchange, behavorial targeteting og videoseeding, hvor det primære formål har været kliks og visning af videoer.

Derudover har vi arbejdet med at integrere kampagnen på etablerede medier med mange brugere i målgruppen. Der blev bl.a. lavet advertorial på uddannelsessiderne på politiken.dk og et integreret samarbejde med Spotify.

Ydermere lavede vi et samarbejde med 17 livsstilsbloggere i målgruppen som skrev om kampagnen og reflekterede over den, viste videoer på deres blogs og linkede til kampagnesitet. Det meste kommenterede blogindlæg havde hele 90 kommentarer.

 

Effekttal

- 20 % flere besøgende til Åbent Hus

- 300.000 filmvisninger (Fremgang på 360 %)

- 90.000 besøgende på kampagnesite

- 300.000 blogposts læst

TILBAGE TIL OVERSIGT
Branding og åbent hus 2012 / 2013 « gefühl

Tilmeld dig vores nyhedsbrev,
og følg med hos gefühl!

Vi er stolte af vores arbejde, og det er på tide at dele det med jer. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, holder vi dig opdateret på, hvad vi laver i gefühl og på udviklingen i og omkring gefühl. Vi deler spændende cases, interne nyheder, og vi gør plads til at informere om de nyeste trends og tendenser.

Vores nyhedsbrev udkommer 4-6 gange om året. Vi vil bestræbe os på at levere indhold, så du har lyst til at hænge ved, men du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Vi håber, at du har lyst til at følge med.